środa, 14 maja 2014

Czas na kwiaty - szałwie, pelargonie itd..............

Już prawie po zimnych ogrodnikach  więc śmiało można wysadzać kwiaty jednoroczne do donic i gruntu. Bratki zostały wysadzone pod drzewa owocowe , a ich miejsce  zajęły pelargonie, oleandry,surfinie itp.


Jeszcze ładnie kwitną żal jest wyrzucać na kompostownik niech cieszą  jeszcze nas.


Pod jabłonią [ jest chora] więc pewnie to ostatni rok będzie w ogrodzie


Krzew porzeczki czerwonej , a u stóp piękne bratki


Rumianek , a obok latarenka [ ciągle szukam do celowego miejsca].


Jak myślicie - pasuje tu czy jednak obok ławeczki?
Otrzymałam upominek od Anity http://manitowisko.blogspot.com/  makatę - domek pośród hortensji


Spodobał się mojej Ninuli więc poszedł w adopcję, Anitko śliczne dzięki.
Posadziłam też już kilka szałwii  tuż przy maleńkim mostku pośród wrzosów


Uwielbiam te kwiatki i wysadzam je każdego roku , tylko w innym miejscu


Jutro swoje święto mają Zosie i Niezapominajki, więc te nasze piękne kwiaty posyłam wraz z życzeniami wszystkim  ZOSIOM tym małym i dużym - Wszystkiego Dobrego Zosieńki [ bądźcie ciepłe] zimnem nie straszcie]


Dziękuję za przemiłe wizyty i  jak zawsze chętnie będę gościć Was w swoim ogródeczku ściskam Dusia





47 komentarzy:

  1. Poproszę latarenkę przy ławeczce, bo jak będę czytać gazetkę jak się ciemno zrobi? Uwielbiam, Duśka. Twój ogród i przyznam się, że już mam niezłą w nim orientację.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to, a latarenkę chyba kupię jeszcze jedną - zadowolę wszystkie dziewczyny ha ha ściskam Dusia

      Usuń
  2. Dusiu bardzo swojski jest ten Twój ogródek, ciepły i taki zachęcający....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam jie wien jak to z tymi ogrodnikami, ale u nas dzisiaj pada snieg i grad I jest masakrycznie zimno:-) Dusiu, do Twojego ogrodu to ja lubie o kazdej porze dnia zagladac:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi z powodu tak brzydkiej aury ,zapraszam do mnie u mnie jeszcze na plusie ściskam Dusia

      Usuń
  4. Ja też poproszę latarnię przy ławeczce:))dla nastroju:))a co Ci tam za żabisko chowa się w kwiatach?:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żabka, żabka, ale już poszła dalej ,,,ściskam Dusia

      Usuń
  5. Latarnia przy ławeczce zdecydowanie ;-) Piękny masz ogród widać dbasz o szczegóły na każdym kroku, aż miło popatrzeć ;-) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas 8 stopni dzisiaj! Ale słoneczko było:) Zimny ten nasz maj w tym roku...a ogród piekny Dusiu

    OdpowiedzUsuń
  7. Po przeczytaniu komentarzy innych, ja znów pod prąd, bo bardzo mi ta latarenka w rabatce pasuje przy białych kwiatach w niebieskiej donicy. A przy ławeczce tak mi się troszkę za biało wydaje ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. masz piękny ogród, moje bratki przetrwały zimę i w tym roku wcale nie sadziłam, po prostu zakwitły wraz z wiosną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dusiu, podziwiając Twój ogród przy ostatnim zdjęciu z niezapominajkami przypomniało mi się że... jutro 15 maja jest Dzień Polskiej Niezapominajki ;):)
    Pozdrawiam
    ania c.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten Twój ogród.

    OdpowiedzUsuń
  11. Posadź mnie z kawa obok niezapominajek .

    OdpowiedzUsuń
  12. Dusiu no jak tu nic nie napisać skoro u mnie już pada, ciemno się zrobiło, chmury coraz nizej, jak tu zajrzalam to humor mi sie poprawił pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko rośnie i wygląda wspaniale, taki jest właśnie Twój ogród.
    Urzekły mnie niezapominajki! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana ogród przepiękny i bajeczny, tylko w nim odpoczywać z robótką w rękach!!!
    Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ogród piękny. U nas leje i jest zimno, nie ma mowy o wysadzaniu kwiatków.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna turkusowa donica mi się skojarzyła z wakacjami i klimatem morskim.Tak jutro moja Zosieńka ma urodziny --mamcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekaż mamie najserdeczniejsze życzenia ,ściskam Dusia

      Usuń
    2. Gdzie można kupić taką donice? SZukam i szukam czegoś takiego.

      Usuń
  17. Kiedy myślę, że znam już każdy zakamarek Twojego ogrodu Ty jak zawsze mnie czymś zaskoczysz... Te motyle z poprzedniego postu są OBŁĘDNE! Przecudnie prezentują się na zielonych krzewach i kolorowych kwiatach!
    Obydwie wersję latarenki mi się podobają, niech to będzie "latająca" latarnia - trochę przy ławeczce, trochę obok rumianku :) Pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, jak u Pawlaków i Kargulów było z kotem, ale pozostają święta ha ha ściskam Dusia

      Usuń
  18. Ależ słonecznie u Ciebie i kolorowo pod drzewkami i krzaczkami porzeczek.
    A moim zdaniem latarenka powinna zostać przy rumiankowych (czy margaretkowych) kwiatkach, prezentuje się tam idealnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Co dzień piękniej ...taki ogród wymaga dużo pracy ale jakie efekty. Jest po prostu bosko . Aż się boję tej zimnej Zośki i ulew które zapowiadają . Czy lato już się skończyło ??Pozdowionka Dorcia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dusiu, jak piękny ogród!!!!! Marzę o takim. Serdecznie Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Dusiu Kochana pięknie u Ciebie. Ech gdyby było bliżej wprosiłabym się na kawusię w ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę Ci tej sporej i pięknie zagospodarowanej przestrzeni. Dzisiaj też kupiłam kwiatki i je sadziłam, ale u mnie miejsca jak na lekarstwo. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Janeczko, miejsca to mam , ale tak do końca to chciało by się jeszcze ściskam Dusia

      Usuń
  23. No Duśka, wszystko pięknie rośnie, aż miło popatrzeć. Widać, że masz rękę do kwiatów. A latarenkę poproszę przy ławeczce, nie będzie taka samotna. Czekam na kolejne kwiaty.
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bajecznie i kolorowo;)makatka śliczna;)pozdrawiam,Dusiu;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie, pięknie, pięknie .....

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziś zachwycałam się bratkami, pięknie to wymyśliłaś- pod drzewami. Według mnie latarenka wygląda pięknie i przy ławeczce i osobno. Jeśli będziesz wzbogacać ogród o takie białe elementy dekoracyjne to będziesz działała konsekwentnie. Już uzyskałaś harmonię, a co dalej?! Z Twoimi talentami widzę tylko rozwój, rozwój i piękno! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. latarenkę przy ławeczce bym postawiła ,ale tutaj też sie wspaniale prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  28. Dusiu nawet jak powiesisz na drzewie to u ciebie kochana zawsze wszystko pięknie wyglądało - wrócę tu jeszcze później naoglądać się tych piękności twoich ogrodowych - no cudownie masz - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem tego samego zdania co Marii, gdziekolwiek jej nie powiesisz będzie pięknie :) Pięknie wyglądają bratki pod drzewami.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Rabatka z niezapominajkami zachwyca! Dziwi mnie tylko jedna rzecz, czemu wyrzucasz bratki? Kiedyś jeszcze jak mama miała ogródek, bratki rosły cały rok i niemal cały czas kwitły, nie ruszane same się mnożyły bez opamiętania. Może to jakaś odmiana była inna, niewiem. Do do głowy by mi nie przyszło, że bratek to roślina sezonowa i może wylądować na kompostowniku. Ja mam w tej chwili tylko miniaturki i też już rozsiały się po całym trawniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie wyrzucam [ ale do donic, sadzę już inne] u mnie też rozsiewają się same [ trzeba pikować] żeby były ładniejsze, wysadzam je pop prostu do gruntu , a bratek jest rośliną dwuletnią ,ściskam Dusia

      Usuń
    2. Uspokoiłaś mnie :) jakoś się przejęłam losem tych bratków :)

      Usuń
  31. Pięknie i jak wspaniale było u Ciebie sobie pospacerować ...och ale żaba Dusiu ciągle mnie czymś zaskakujesz ;)
    A latarenka może sobie wędrować, a co tam i tam i tu świetnie się prezentuje ;) Ja kiedyś w fioletowej szałwii się lubowałam ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaki piękny ogród! Tyle zieleni, kwiatów, drzewek... po prostu bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Miło popatrzeć na tak wypielęgnowany ogród. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  34. zasadziłam w tym roku moje pierwsze hortensje, nie mogę się doczekać pierwszych kwiatów:)
    miły i śliczny upominek!

    OdpowiedzUsuń
  35. ten twój ogród iście magiczny jest pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  36. Twój ogród pięknieje...niezapominajki cudne...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  37. Ależ cudnie jest w Twoim ogrodzie,
    Cieplutko pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  38. Och w tym Twoim ogrodzie jest tak pięknie, że nie mogę się napatrzeć. Zawsze coś ciekawego podejrzę
    pozdrawiam
    Małgosia-Dusia:)

    OdpowiedzUsuń