wtorek, 20 maja 2014

Barwy i zapachy ogrodu

Ogród z dnia na dzień jest bardziej kolorowy, barwny i pachnący. Rozkwitają kolejne rododendrony ,ale w całej swojej krasie jest lilak na nodze


Zapach bzu wspaniale unosi się wokół.



Wymieniałam  kwiaty w donicy i ułożyłam wokół studni  kamienie , mała ilość ziemi  i trawa słabo rośnie , a żółta słaba trawa  wokół była mało efektowna.
Obok ławeczki zakwitł kolejny rododendron


Ciemna czerwień podkreśla biel ławeczki i latarenki



Drewniany but ma nowych lokatorów 


Obok altany zakwitła azalia i następny różanecznik


Zapewniam Was ,że jak przychodzi wieczór to żal wracać do mieszkania tak pięknie jest wokół


Kompostownik jest też wykorzystany podwójnie [ złoto ogrodnika] i podwyższona grządka - ogórki uwielbiają rosnąć na podwyższeniu, w drugim posiałam cukinię .
Upominek za odgadnięcie - co to za krzew?  Tereni już wysłałam


Reni wyślę w tym tygodniu , oczywiście to jeszcze niespodzianka więc nie pokażę , ale mam propozycję  zajrzyjcie na blog Danusi http://anstahe.blogspot.com/, prosi o pomoc dla dziecka , a komu jak komu ale Dzieciom pomagać to wielka jest satysfakcja i ogromna radość w sercu- Proszę .
Dziękuję ,że Jesteście i poświęcacie czas ,a w zamian kwiaty ...........


Azalie, rododendrony i dostojny jałowiec , pozdrawiam Dusia

47 komentarzy:

  1. Przepięknie!!! Lilak ma śliczny kolor, a rododendrony takie zdrowe i dorodne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Duśka, u Ciebie wszystko kwitnie, a ja chodze chucham, dmucham i byle jak to wszystko wyglada. Słowem, kwiaty mnie nie lubią. Dziekuję za wzmiankę o akcji dla Mikołaja. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciom musimy pomagać , to nie tylko obowiązek ale miłość ,ściskam Dusia

      Usuń
  3. Wisz, ja juz się czuję w Twoim ogrodzie prawie jak u siebie, hi hi hi
    Bardzo lubię u Ciebie bywać, ta biała ławeczka tak mnie kusi:-)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć , zapraszam serdecznie ,Dusia

      Usuń
  4. Bajkowo, kolorowo, cudnie po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne dekoracje, a jaki rododendron! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma już dobrych 10 lat , ale ten krzew uwielbia lekki cień i wilgotne podłoże , odwdzięcza się pięknymi kwiatami ,ściskam Dusia

      Usuń
  6. Pięknie w Twoim ogrodzie!!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. też idę własnie do ogrodu nie taki piękny jak twój , ale pracy też mam nie mało pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękno jest dwuznaczne i zależy jak to widzimy , a pracy wymaga każdy ogród nie zależnie od wielkości i urody ,ściskam Dusia

      Usuń
  8. Duśka, czy Ty przykrywasz rododendrony na zimę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie , zabezpieczam tylko korzenie [ bo są prawie na powierzchni ] to znaczy od wiosny do jesieni i tak powinno być , na czas zimy robię kopczyki i oczywiście podczas całego lata i jesieni nawadniam , ściskam Dusia

      Usuń
  9. Przecudnie Dusiu Ci rh kwitnie( mój dopiero się uchyla) i lilak uroczy ,ach jaki bucik :)))
    Przepięknie wszystko wypieszczone ;)
    Śliczna podusia - Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogród prezentuje się wspaniale, tylko zebrać rodzinkę i wypoczywać:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudnie Dusiu, a u nas wszystkie te rośliny już przekwitły!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudownie w Twoim ogródku, i wcale się nie dziwię, że wieczorem nie chce Ci się wracać do domu, tez tak mam.But mi się bardzo podoba,super jest .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dusiu, miło wpadać do Ciebie - raj dla oczu. A ten lilak jest ogromny i nawet czuję zapach. Pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już od dawna leże u Ciebie pod krzaczkiem i zbieram myśli,zapach cudny :)Bardzo mi się podoba pomysł kwiatka w bucie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastycznie tak przejść się po tak pięknym ogrodzie... wiosna to piękna pora roku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne rododendrony, widać, że dobrze im u Ciebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach, ten Twój ogród!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. u mnie bez już przekwitł, ciekawe od czego to zależy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana od gatunku i oczywiście miejsca południe , północ itd, na Mazurach wegetacja jest opóźniona około 2 tygodni w stosunku do południa , czy zachodu, ,,ściskam Dusia

      Usuń
  19. Uwielbiam zapachy ogrodu ;-)) Twój ogród tradycyjnie zachwyca ;-))

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowny jest Twój ogród, ale sama doskonale o tym wiesz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dusiu, kwiaty wyglądają przepięknie :) ilość bzu jest niesamowita, zapach musi być cudny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację , czuje się zapach praktycznie w całym ogrodzie , a jak jest wiatr to tym intensywniej, jeśli chcemy by kwiatów było dużo , po przekwitnięciu ścinamy kwiatostany i zasilamy krzew , lub drzewko i to tajemnica pięknego kwitnienia ,ściskam Dusia

      Usuń
  22. Uwielbiam zapach bzu, chociaż sama niestety mam za mały ogródek żeby go zmieścić.
    Ach ten Twój ogród - marzenie.
    Biorę udział w akcji Danusi dla Mikołaja. Masz rację komu jak komu, ale dzieciom trzeba pomagać...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No nie dziwię się,że do domciu nie chcesz wracać;)W tak bajecznym miejscu;)Fajny upominek;)pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja się wcale nie dziwię, ze nie chcesz z takiego ogrodu wracać do domu - też bym nie chciała, tylko ktoś musiałby za mnie taki ogród pielęgnować, bo to nie mój konik.:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne kwiaty i piękne ozdoby masz w ogrodzie. :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny bez, jak dużo ma kwiatów. Ale powiedz Dusiu, on był szczepiony na pniu czy tak sama go uformowałaś, bo jest cudny. W ogóle jak patrzę na Twój ogród, taki mały raj na ziemi i nie dziwię się, że nie chce się do domu wracać. Zazdroszczę wszystkim gdy mają ogrody przy domach, łeee ja też tak chcę...
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zaszczepiony Dorotko , a działka na pewno nie jest to samo co ogród , ale masz też mały raj - swój , ściskam Dusia

      Usuń
  27. Pięknie, coraz piękniej a bez to u mnie już dawno przekwitł, już mi za oknami nie pachnie,....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  28. Kolorowo i pachnąco u Ciebie, upominki jak zawsze ciekawe, ale zdradź co to za roślinka :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli masz na myśli ten delikatny fiolet - to azalia japońska [ liście nie do końca opadają na zimę ] ale jest bardziej wrażliwa na spadki temperatur, ściskam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj, jak pięknie, wydaje mi się że czuję zapachy!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ogród twój coraz piękniejszy Dusiu - a pomagać wiesz że robię to prawie zawsze w miarę moich możliwości - dużo o mnie wiesz więc tu na forum się nie muszę wypowiadać buziaki slę Marii - a poducha jest cudowna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem i zna Twoje wielkie serducho ściskam Dusia

      Usuń
  32. Ach jak pięknie!!!
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  33. W takim miejscu to tylko relaks :) Zawieszka piękna

    OdpowiedzUsuń
  34. Moje ulubione lilaki :) i te rododendrony... piękne!:)

    OdpowiedzUsuń