sobota, 21 kwietnia 2018

Gdzie się podziało wrzosowisko?

Wiosna w ogrodzie..............


Trawnik  po wertykulacji, zasilony tylko czekać  na pierwsze koszenie......


Zima poczyniła szkody w naszym ogrodzie,pamiętacie wrzosowisko...........gdzie się podziało?


pozostała pusta rabata, nie przetrwała żadna krzewinka, niestety.........


Pytanie czym zasadzić? czekam na propozycje, sama  nie mam pomysłu zastanawiam się nad jednorocznymi, czy lepiej byliny.........Poradźcie proszę.
Pozdrawiam Dusia


39 komentarzy:

  1. Nie umiem poradzić bo w dziedzinie ogród daleko mi do doradcy :) Ale wrzosy uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, więc jesienią powrócą......pozdrawiam

      Usuń
  2. Pomyśl nad czymś trwałym, bo aż żal, zeby coś tak pięknego zniknęło z ogrodu. Helenka przeszczęśliwa, a obydwa zwierzątka śpią z nią w łóżeczku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radość Dzieci to największa zapłata, a wrzosy powrócą jesienią pozdrawiam

      Usuń
  3. O kurcze, że aż wszystkie. Dusiu napewno cos wyslisz i rabatka będzie piękna jak cały ogród. U nas dzisiaj pierwsze koszenie, mąż nie moze się doczekać aż odpali kosiarke i brym brym, jak male dziecko hihi
    Pięknego dnia i udanych poszukiwań nowych roślinek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, że aż wszystkie. Dusiu napewno cos wyslisz i rabatka będzie piękna jak cały ogród. U nas dzisiaj pierwsze koszenie, mąż nie moze się doczekać aż odpali kosiarke i brym brym, jak male dziecko hihi
    Pięknego dnia i udanych poszukiwań nowych roślinek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, juz jestem na etapie kupowania ha ha pozdrawiam

      Usuń
  5. Żal, że żaden się nie uchował. Ja bym raczej obstawiała na byliny. Udanych zakupów nowych roślinek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana 3 szt. na innej rabatce nie będę pisała z ilu.....szukam, szukam pozdrawiam

      Usuń
  6. Trzy razy zakładałam wrzosowisko i za każdym razem kończyło się podobnie, jak u ciebie :( Jeżeli chodzi o zagospodarowanie rabaty to wszystko zależy od twojej pracowitości :) Najmniej pracy wymagają krzewy i krzewinki. Ja kocham byliny, ale wymagają więcej czasu (przycinanie, dzielnie), dlatego staram się nie kupować kolejnych, bo siły już nie te, co dawniej. Najlepszym rozwiązaniem jest rabata mieszana: ozdobny krzaczek, jako stały element, byliny (tutaj można zaszaleć) i jednoroczne, aby wypełnić luki zanim reszta rozrośnie się. Jednym słowem zaszalej. W tej chwili na rynku jest tyle wspaniałych roślin, że raczej trudno jest powiedzieć dość, niż coś znaleźć. Pozdrawiam Iwona P.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej Chciałabym pomóc, ale się nie znam i nie chcę bzdet pisać. Tak tam u Ciebie pięknie. Życzę z całego serca, by to miejsce pięknie się zapełniło. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, postaram się by nadal cieszyło serca i oczy pozdrawiam

      Usuń
  8. O ile Cię znam,to na pewno wymyślisz coś oryginalnego. Pewnie,że żal czasu i kasy ,ale jest pole do popisu .
    Mimo,że postanowiłam sobie ograniczyć się z roślinami, to dzisiaj znowu przytargałam trzy siaty roślinne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna i lato- moje zakupy to kwiaty, kwiaty, kwiaty,i na nic obietnice i postanowienia.........pozdrawiam

      Usuń
  9. Dusiu, ja jestem pewna, że zaskoczysz nas czymś oryginalnym. A wrzosowiska szkoda, było piękne.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka szkoda. Były takie piękne. Moje niestety spotkał taki sam los. Pożegnam się z nimi, bo to już drugi raz. Dusiu i byliny i jednoroczne wymagają dużo pracy w zamian za piękno, które nam ofiarują. Można posadzić niewielkie kolorowe krzewy wówczas będzie mniej pracy. Ja właśnie zaczęłam ograniczać byliny ze względu na pracochłonność. Wiem, że Ty wybierzesz wersję, która da doskonałe efekty. Pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt,ale wiosna i lato tak krótko trwa..........pozdrawiam

      Usuń
  11. Dusiu, ależ żal rabaty, te wrzosy były niesamowicie piękne, ogromne i rozrośnięte. Moje też po obecnej zimie nie wyglądają najlepiej, jeszcze czekam, ale kto wie, czy również się z nimi nie pożegnam :/
    Co do pomysłu na Twoją rabatę, to może przemyśl aby pójść w niewysokie krzewy iglaste i liściaste, a pomiędzy nimi kolorowe byliny. Będzie pięknie cały rok, nie tylko latem :D
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę nad hortensjami i rododendronami dla uzupełnienia jednoroczne- szałwia itp pozdrawiam

      Usuń
  12. Szkoda Twojej wrzosowej rabaty... Zanim się zdecydujesz na jakieś rośliny, podpytaj sąsiadów co im tej zimy przemarzło. Podjęcie decyzji pewnie będzie trochę trwało, więc może zapełnisz to miejsce przejściowo ziołami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez myślałam o tym, ale jest problem z ich późniejszym zagospodarowaniem- ja niestety nie używam ziół- z powodu uczulenia,a ilości jakie używam są naprawdę znikome i napraszam się później wszystkim wokoło pozdrawiam

      Usuń
  13. Cudowne to wrzosowisko. Aż jest na czym oko zawiesić! Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie się marzy wrzosowisko od lat, tylko miejsca brak no i póki co moje nieliczne wrzosy też zimy nie przetrwały:-( Pewnie bym postawiła na byliny przeplatane jednoroczniakami, ale wiem, że czego nie wymyślisz będzie pięknie. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę sadzić i robić doświadczenia ha ha, zawsze coś tam się utrzyma pozdrawiam

      Usuń
  15. Prześlicznie u Ciebie, Dusiu, tak zielono. Widzę piękną kompozycję z rododendronów, na pewno cudownie kwitną, a wrzosowiska szkoda - wyglądało super.
    Może znów obsadzisz wrzosami? A może stworzysz ciekawą aranżację z cebulowymi, sama je uwielbiam. Od przebiśniegów i krokusów, poprzez szafirki, tulipany wczesne i późne, wszelakie żonkile i narcyzy, na różnych liliach kończąc. ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną było by super, ale zostaje lato i jesień......wrócę do wrzosów jesienią na pewno pozdrawiam

      Usuń
  16. Dusia, żal wrzosów bardzo....
    Obsadź skalniakami, przepięknie wyglądają....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ale mam już 3 skalniaki.....pozdrawiam

      Usuń
  17. Piękny ogród, śliczne ozdoby a z wrzosami mam ten sam problem. Kiedyś czytałam, że wrzosy sadzić trzeba wiosną, ale nie pamiętam szczegółów. Może kupić roślinki od ogrodnika, który hoduje je w naturalnych warunkach? Jeśli chodzi o pustą rabatę, to ja musiałam polubić rośliny wieloletnie. Jednoroczne, kwitnące cudeńka na moich piaskach nie rosną. Koloru dodaję sadząc kwiaty w donicach choć to drogi interes.Wierze, że coś sensownego wyyślisz i pokażesz efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosły prawie 9 lat, a tu taka niespodzianka......zaskoczyła mnie ta strata, zastanawiam się nad jednorocznymi, a jesienią zaszaleję na nowo tylko z mniejsza ilością, pozdrawiam

      Usuń
  18. Żal wrzosowiska -było piękne. Niestety, doradzić nic nie potrafię w kwestiach ogrodowych... Pozdrawiam Dusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dusiu, Twój ogród zawsze wygląda pięknie. Szkoda uroczych wrzosów, bo ja uwielbiam ich koloryt, ale zapewne czymś szczególnym nas zaskoczysz. Ja nie podpowiem, bo ja balkonowa ogrodniczka:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Twój ogród jest po prostu bajeczny!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Ojj Przykro mi Dusiu z powodu strat :(( Na szczescie doobrze ,ze juz wkoooncu zima za nami . Trzymam kciuki za nowe sadzonki !!! Pozdrawiam Cie Kochana Cieplutko !!! Sciskam !!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zmiany w ogrodzie też mają swój urok. Magnolie są piękne,ale wiosenne, a róże,to najlepiej przy ścianach się prezentują.Jestem pewna,że sama wymyślisz coś pięknego,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń